Què és i perquè serveix?
És el canvi de domicili de residència dins del mateix municipi.
És necessari estar empadronat correctament per poder gaudir dels serveis públics : escolarització, assistència sanitària i obtenció de documents oficials per a l’expedició del DNI, passaport i altres.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol ciutadà o ciutadana major d’edat.
Documentació que cal presentar
Original del DNI, permís de residència o passaport vigents de la persona que es vol empadronar.
Original del Llibre de família en cas de menors.
Escriptura de propietat de la finca o contracte de lloguer vigent de la persona sol·licitant de l’empadronament.
En cas de contracte de lloguer l'últim rebut pagat.
Quan es pot fer ?
Sempre
Preu
No té cap cost.
Termini de resposta
És immediat si s’aporta correctament la documentació.
Impresos
Imprès de canvi de domicili al Padró municipal d’habitants. [Descarrega Imprès]
Autorització de residència [Descarrega imprès]
Servei responsable
Padró municipal d’habitants
Plaça del Castell 1
Telèfon 972 83 03 75
Observacions
En el cas que la persona a empadronar no sigui la titular de l’escriptura o contracte de lloguer de l’habitatge, la persona propietària haurà d’acompanyar personalment a l’interessat per donar el seu consentiment. Si aquesta no pot fer acta de presència s’haurà d’aportar el següent document : Autorització de residència [Descarrega imprès]
En cas d’empadronament en una residència de la tercer edat, residència per persones amb discapacitat o similar : Caldrà presentar certificat de la direcció del centre residencial.
En cas que la persona a empadronar visqui en una pensió o un hotel : Autorització del titular de l’establiment.
En cas de menors que residiran només amb un dels progenitors : Autorització de l’altre progenitor per poder realitzar l’alta del Padró del menor o declaració responsable del progenitor per a la inscripció o canvi de domicili de menors no emancipats al Padró municipal.